zaterdag 2 juli 2011

Dag 1 - Oisterwijk naar Lyon

Hallo allemaal, hier een update van onze eerste reisdag.
Na een lange avond met alles klaar leggen en inpakken, zijn we vanochtend volgens planning om 03.00u opgestaan. Met als bedoeling om om 04.00u in de auto te zitten. Uiteindelijk zaten we na een ontbijtje, broodjes gesmeerd voor de reis, koelbox gepakt en de spullen in de auto geladen om 04.20u in de auto.
Ik (Sabine) ben begonnen aan de reis naar Frankrijk. Tot in Luxemburg heb ik zonder stop achter het stuur gezeten. Daar aangekomen hebben we de tank van de auto weer vol gegooid en zijn we na een plaspauze voor mij weer verder gereden. Rond de klok van 09.00u in de ochtend reden we de grens met Frankrijk over. Inmiddels had Siemen het stuur overgenomen. Daarna zijn we nog een keer gestopt voor een koffie en een pauze om de benen te strekken. In Frankrijk hebben we gekozen voor de toeristische route zodat tolweg en snelwegen vermeden werden. We hebben genoten van een gezellige reis langs kleine dorpjes. Weinig files gehad en het was lekker rustig op de weg. Na een reis van 12u kwamen we om 16.30u aan bij het hotel op de plaats van bestemming. Na te hebben ingecheckt, auto geparkeerd en de spullen te hebben gestald op de hotelkamer, zijn we een bezoek gaan brengen aan het centrum van Lyon. In het hotel op internet snel nog even wat informatie over de stad opgezocht. Lyon is een historische oude stad waarvan het oude centrum sinds 1998 op de UNESCO werelderfgoedlijst staat.
In het centrum hebben we wat rond gewandeld en o.a een bezoek gebracht aan het place Bellecour: een groot plein midden in de stad, het op twee naar grootste plein van Frankrijk. Het plein is zelfs groter dan het rode plein in Moskou. Daarnaast ook nog andere bezienswaardigheden een bezoek gebracht.Tijdens de wandeling een lekkere salade gegeten in een frans cafeetje, lekker gegeten en achteraf ook nog niet zo duur ook. Bijzonder vond ik de verkoop van producten van het merk Lotus. Bij de toonbank en in een grote oude boekenkast stonden potten met speculoos, echt grappig! Voor een ijsje zijn we op terugweg langs de Mac Donalds gewandeld. We hadden zin in een Mc Flurry, en lekkere dat ze daar hebben. Allemaal soorten die wij in Nederland natuurlijk weer niet hebben :S
Een heerlijke Mc Flurry Magnum besteld, lekker dat die was! Voorzien van een pure chocoladelaag met stukjes magnum chocolade erin. Leuk was ook dat er automaten stonden om ipv aan de balie je bestelling te doen, je menu te bestellen via het automaat. De apparaten konden gewoon in het Nederlands worden ingesteld, hoe leuk?! Helaas kon er alleen met creditcard worden betaald, beetje zonde voor maar 1 Mc Flurry, dus maar gewoon de bestelling aan de balie opgehaald.
Door de winkelstraat richting hotel lopende kwamen we nog een man tegen die een erg grote boot gemaakt van etiketten van Heinekenbier droeg. Het was een Heineken Titanic stond er op. Leuk voor een foto..
Om 22.00u waren we weer terug bij het hotel. Nu net allebei in de pyjama na een lekkere douche klaar voor bed. Nog even opzoek naar mooie stukken die we niet willen missen in de reis van morgen en dan heerlijk slapen.
Programma morgen: Lyon- Monaco reis van ongeveer 7u.

Nog wat feitjes:
- We om 4:20 uur in de auto zaten
- We ruim 850 km gereden hebben.
- We totaal 3x max 15 minuten pauze gepakt hebben
- We na Nancy toeristisch gereden hebben
- Lyon een erg grote en mooie stad is
- Sabine haar lievelingsijsje gevonden heeft
- Siemen weer erg laat naar bed is om de blog netjes te updaten
- Morgen weer vroeg dag is om richting Monaco te gaan!

Weltrusten Liefs Sabine & Siemen

De route die we gereden hebben:

Foto's gemaakt tijdens deze dag:

1. Hallo vakantiegangers,
    Leuk om jullie eerste dag zo mee te maken. Sabine hartstikke goed dat je zo lang achter het stuur hebt gezeten.!! Na 1 dag al weer veel gezien en beleefd. We zijn benieuwd naar de rest.