zaterdag 16 juli 2011

Dag 15: Parijs

Vandaag was het dan zover, de eerste overnachting in het romantische Parijs. Nou, het bed lag super! Daar totaal geen klagen over. Na heerlijk gedoucht te hebben onder de regendouche, besloten we richting het ontbijt te gaan. Zoals het een 5 sterren hotel beaamd, was dit perfect geregeld. We gingen zitten en kregen meteen een glas vers geperste jus d’orange. Heerlijk na al die pakken sap. Verder was het helemaal perfect in orde. Heerlijke croissants en home made jam.

Rond half 11 besloten we weer richting het centrum te gaan. Na de metro gepakt te hebben naar de Sacre Coeur, hebben we daar wat rond gekeken en zijn we vervolgens richting het Louvre gelopen. Onderweg kwamen we natuurlijk weer erg veel tegen. Denk hierbij aan de hoerenwijk met de bekende Moulin Rouge. Ook een brandweerkazerne, winkelcentrum met een koepel en de kermis op het plein bij het Louvre. In het park dat voor het Louvre ligt stonden stoelen. Hier besloten we dan ook eens lekker gebruik van te maken. Het zonnetje scheen heerlijk en de temperatuur was rond de 26 graden. Prima vertoeven dus bij een fontein. Na een uurtje moesten we toch echt weer aanlopen richting de Eiffeltoren, aangezien we hier om half 6 moesten zijn.

Van te voren hadden we namelijk een ticket gekocht zodat we niet in de gigantisch lange rij hoefden te staan (aanrader). We waren zoals jullie vast van ons gewend zijn weer te vroeg aanwezig. Van Hans (van de B&B in Lison) hadden we een tip gekregen, namelijk bij de poot rechtsachter kun je ipv naar boven naar beneden in de Eiffeltoren. Hier zou een museum zitten waar de stoommachine te bezichtigen is. Echter na alle poten nagekeken te hebben konden we niks vinden. Ook iedereen die we het vroegen wist van niks. Na uiteindelijk een belangrijk iemand te pakken gekregen te hebben, bleek dat het museum niet meer bestaat. Closed for always zoals hij zei. Dit was dus erg jammer.

Uiteindelijk mochten we dan omhoog. Lekker met de lift (anders wordt je natuurlijk moe… onzin natuurlijk, maar we hadden er al een hele tocht opzitten). Stiekem blijkt het erg hoog te zijn. We zijn tot de 2de verdieping gegaan, we konden nog een verdieping hoger, maar hier moesten we erg lang voor in de rij staan. Hier hebben we lekker even ontspannen en genoten van het prachtige uitzicht. Ook hebben we voor de liefhebber even een rondleiding gefilmd, dus bij interesse laat ik die wel zien (zit copyright op, dus wordt niet gedeeld).

Na het bezoek aan de Eiffeltoren hebben we gegeten bij de Mac Donalds. Even een snelle hap om daarna richting het hotel te gaan. Met de metro is dit zo gepiept. (Sabine vindt me levensmoe omdat ik nu constant spel en zinsbouw fouten aan het maken ben, echt goed bezig zegt ze dan). We kwamen rond 20:30 uur aan in het hotel. Na een lekkere douche zijn we begonnen met het bijwerken van onze blog. Daar gaat onze gezellige avond weer omdat we jullie zo nodig op de hoogte willen stellen. Gelukkig zijn we er na morgen vanaf! Aangezien dit onze laatste nacht slapen is in een hotel. Voor morgen staat er weer een rit op het programma. Dit keer is de eindbestemming Oisterwijk (dit ligt in het buitenland, Nederland genaamd). We willen rond 12 uur vertrekken en we zien wel hoe laat we thuis komen. Sabine is in ieder geval wel erg blij om Barry weer te zien.

Weltrusten allemaal en hopelijk tot binnenkort!

Groetjes Siemen & Sabine

1. Of Barry ook blij zal zijn als hij jullie ziet? Vast wel.
    Jullie zijn trouwesn niet de eenige die last heeft van vermoeeiheidsverscheinselen door al die pLAATSEN van reacties! Plzier veel en toot de naaste keer, of zoiets.