zondag 3 juli 2011

Dag 2: Lyon - Monaco

Goedenacht allemaal,
Vandaag weer een lange reis achter de rug. We zijn weer ongeveer 12u onderweg geweest van Lyon naar Monaco. Vanochtend op tijd opgestaan en na een lekker douche een ontbijtje genomen op de hotelkamer.
Om 10.05u zaten we ingepakt in de auto opweg naar het zuiden. (weer 5 minuten te laat t.o.v. de planning)
Na te hebben getankt, naar de supermarkt te zijn geweest en een bezoek te hebben gebracht aan Decathlon (lowbuget sportzaak)  zijn we over de Route Napoleon naar Monaco gereden. Vanaf de plaats Grenoble start deze route. Het is een lange bergpas met smalle, stijle en bochtige wegen. Met een prachtig uitzicht op de natuur en de bergen in het landschap. Deze route loopt door kleine gezellige dorpjes met smalle straatjes.
Natuurlijk onderweg op mooie stukjes gestopt om even de benen te strekken, wat te lunchen of even de kaart te bekijken.
Na af en toe flink geklommen te hebben (de auto mocht af en toe 14% omhoog en omlaag) zijn we eindelijk aangekomen op de cote d'azur. Vanwege de bruiloft van prins Charles en Charlenne Wittstock was het erg moeilijk om richting Monaco te rijden, maar na volhouden zijn we uiteindelijk rond 22:00 uur bij het hotel aangekomen. Na snel ingecheckt te hebben, zijn we toch maar op ons balkon gaan genieten van ons prachtige uitzicht op de zee en Monte Carlo.
Onder het genot van een glaasje Rose (Sabine) en een desperados (Siemen) hebben we nog wat geinternet en heb ik (Sabine) nog even met het thuisfront gebeld.
We waren ons al aan het klaar maken om te gaan slapen toen we opeens wat hoorde knallen buiten.
Het bleek dat er in de haven van Monte - Carlo vuurwerk aan de gang was. Dit hebben we erg goed kunnen zien vanaf het balkon. Echt prachtig vuurwerk!!! En het bleef maar duren, kan goed dat het wel meer als een kwartier heeft geduurd. De meest mooie combinaties vlogen de lucht in en het had natuurlijk nog alles te maken met het huwelijk. Er was vuurwerk in de vorm van hartjes en ook met het symbool van de 2 ringen erin verwerkt. Kortom het was echt schitterend om te zien!

Nu gaan we slapen, want zoals jullie misschien al kunnen zien is het allemaal behoorlijk laat geworden. Morgen willen we Monaco gaan bezoeken. De planning was om 10 uur daar te zijn, maar aangezien het nu weer behoorlijk laat geworden is, kan het zijn dat deze planning ter plekke aangepast wordt!

Veel Liefs van ons

Vuurwerkshow  (gefilmd door iemand anders)

1. Stelletje planners. Nee, daar zit het bedrijfsleven op te wachten! Een verzachtende omstandigheid is dat jullie in Brabant wonen met dat beruchte Brabants kwartiertje.
    Jullie hebben in een paar dagen al heel wat kilometers gemaakt maar rij niet al het moois voorbij. Met Barry gaat het goed. Is speels en aanhankelijk. Alleen het bijten, slaan, blazen en grommen moet hij nog afleren. Vrienden met Tommie is hij nog steeds niet. Zal ook wel zo blijven. Ze benaderen elkaar tot op een meter maar als Barry blaast of gromt dat grijpt Tommie in. Even hommeles in de tent maar dan neemt Barry weer de gewenste afstand in acht.
    Gisteren naar Dordrecht geweest om de Taptoe te aanschouwen. Een heel spektakel. Dit jaar een hele mooie show van Jubal. Vooral het optreden van oud-Jubal leden (150 man!) was zeer indrukwekkend. De oudste deelnemer van 76 liep een volledige show!
    Verder is het hier rustig, op de kattenperikelen na.
    Veel plezier, rij rustig en geiet.

Vr. gr.
    Pappa vN

2. Hallo Siemen en Sabine
    Leuk om weer jullie vakantieperikelen te kunnen lezen.
    Zoals pappa al schreef, gaat het goed met Barry.
    Hij vergeet af en toe dat Tommie ook in de kamer kan zijn en dan een onverwachte ontmoeting die hem weer even bij de realiteit brengt.
    Vanmorgen begon hij om 6.45 te mauwen en na verloop van tijd heb ik maar besloten om hem wat eten te geven en daarna was het weer stil.
    Hij komt nu vanzelf bij ons en springt ook op schoot, maar heeft geen rust in zijn lijf.
    Vanmiddag gaan we naar oom Winno voor zijn verjaardag. Jullie hebben wel een "te"kamer maar het belangrijkste is inderdaad dat de bedden goed slapen.
    Veel plezier en tot mails.