vrijdag 8 juli 2011

Dag 7: Saint Pagoire–Carcassonne

Ten eerste willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties! Dit moedigt ons weer aan veel te schrijven en onze ervaringen te met jullie te delen.

Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan. Helaas de laatste ochtend ontwaakt in de Chambre d’ Hotes. Op deze manier vakantie vieren is ons erg goed bevallen, we hebben geluk gehad met de gastvrijheid van de eigenaren en de gezelligheid van de andere gasten.

Na een heerlijk ontbijtje hebben we rond half 10 afscheid genomen en zijn we weer met een volle auto richting Carcasonne gereden. Voor de verandering maar een route van 2 uur rijden. Dus konden we het allemaal even wat rustiger aandoen. Onderweg bij een supermarkt gestopt om wat inkopen te doen o.a. voor de lunch. Rond 12u zijn we bij het hotel aangekomen. Prima hotel en goed ontvangen door de receptie met informatie over het oude centrum van Carcassone.

Na de spullen op de kamer geĂŻnstalleerd te hebben en nog een zelf klaargemaakt stokbroodje gezond gegeten te hebben, zijn we lopend naar het oude centrum gegaan. Even een lekkere wandeling van 20 minuten gehad. De auto kon hierdoor gewoon op de parkeerplaats bij het hotel blijven staan, hadden we daar in ieder geval geen zorgen voor.

De stad staat op de UNESCO werelderfgoedlijst en trekt jaarlijks ongeveer 3 miljoen toeristen.

Dit merkten we meteen bij aankomst, het was behoorlijk druk in de smalle straatjes binnen de muren van de volledig gerestaureerde burcht. De belangrijkste bezienswaardigheid is de Citadel, dit is het kasteel. Er zijn veel kleine winkeltjes en horecagelegenheden die belang hebben bij de vele toeristen. Wij vonden dat een beetje jammer en dit verbergt de schoonheid van de burcht. Achteraf bleek maar een klein deel te bestaan uit horecagelegenheden. Hierdoor was er nog genoeg moois van de burcht te bekijken. We hebben een bezoek gebracht aan het kasteel en de muren van de burcht, aan de hand van een plattegrond met Nederlandse handleiding hebben we rondgewandeld in het kasteel. We zijn het er over eens dat het heel mooi is en dat we er geen spijt van hebben dat we dit bezocht hebben! Dit kunnen we iedereen aanraden om te zien! Maar door de vele massa’s toeristen gaan we er niet makkelijk nogmaals heen. Onze voorkeur gaat eerder uit naar kleine plaatsjes met smalle straatjes met weinig tot geen toeristen.

Rond 5u waren we weer in de buurt van ons hotel, wat overigens ligt in zoals ze dat hier noemen een Centre du Commercial ( winkelgebied) Elke stad heeft voor dat de eigenlijke stad begint zo’n winkelgebied waar grote supermarkten, wat kledingzaken, schoenwinkels en imageelektronica/woonwinkels zitten. Hier was toevallig ook een Mac Donalds aanwezig waar we voor de verandering maar weer eens gegeten hebben. Lekker snel en simpel. Daarna nog een bezoek gebracht aan een simpele schoenenwinkel en een kledingzaak. Siemen is geslaagd voor maar liefst 2 paar schoen en 1 broek en ik heb nachtkleding gekocht. Lang leve de Solden! Rond half 7 zijn we vanuit de winkel overgestoken naar ons hotel. Waar we op dit moment lekker aan het relaxen zijn met de tv aan. Nu dus even genoeg tijd om het verhaal van vandaag aan jullie mee te delen.

Morgenochtend willen we weer op tijd vertrekken. Onze reis zal nog wat zuidelijker gaan naar het land Andorra met een super de luxe hotel in Andorra – La Vella. Vanuit hier ongeveer 3u in de auto. Daar aangekomen staat er voor mij (Sabine) Shoppen op het programma! Ben benieuwd hoe het zal zijn met de prijzen daar en of ze daar ook nog solden hebben, altijd leuk!

Liefs Sabine & Siemen

Feitjes:
- De reis erg kort was, en eigenlijk goed beviel
- Het hotel erg goed bevalt
- Carcasonne erg toeristisch is
- Het vandaag wat minder warm was en wat bewolking
- We nu een hele avond rust hebben
- Maar toch ook weer niet omdat we dit verhaal moeten typen
- We vorig verhaal 2 keer hebben mogen typen omdat het programma crashte
- Er natuurlijk niks vervelenders is dat 2x hetzelfde typen
- We dit toch voor jullie over hebben
- We morgen weer naar een ander land gaan

1. Hallo jullie daar,
    Zo ik ben weer bij gelezen van een paar dagen.Ik heb er echt naar uit gezien om er even lekker voor te gaan zitten. Wat leggen jullie toch een afstanden af en wat zien jullie veel. Geweldig! Leuk dat jullie het zo naar zin hebben en ik hoop dat jullie 2e week net zo lekker gaat verlopen.Geniet er nog maar van XX mam

2. Kan die Corsa ook al vliegen?
    Mooie luchtopname van Carcassone!
    Wat ik uit jullie verslagen bespeur is dat alles zo lekker soepel verloopt. Fijn dat er geen problemen zijn. Veel activiteiten en al veel bekeken. Nog een paar jaar en jullie hebben Europa wel gezien.
    Barry heeft net weer een ferme uitbrander van Tommie gehad. Die kerel leert het maar niet. Continue achter Tommie aanlopen, opzoeken en irriteren. Gelukkig is Tommie niet de gemeenste, Barry heeft zijn vier poten nog, zijn staart, oren en ogen. Voor de rest ontpopt hij als een echte schootkat.
    Voor de rest is het hier rustig. Zondag zal dat wel anders zijn.
    Voor straks welterusten en morgen weer een fijne dag.

Vr. gr.
    Pappa/John vN.

3. Beste zwervers,
    In gedachten zwerven wij met jullie mee door dat prachtige Frankrijk.De volgende keer bij storm de brug van Milau nemen en toch eens over de Pont du Gard lopen Nu een kijkje in Andora nemen maar niet via de tunnels want dan zie je niets. Ga niet Spanje in want daar is de natuur bruin van de droogte. Goedereis verder en behouden thuiskomst. Oma en opa Uden.